E-Café

Dè plaats op internet om te lezen èn te kletsen

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
zondag 16 december 2018, 19:53
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws:

E-Café  |  HET E-CAFE  |  DE KOFFIEKLETS (Moderators: Tweety, Ovide, Coes)  |  Topic: Rafke-klets « vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3 ... 49 Print
Auteur Topic: Rafke-klets  (gelezen 45611 keer)
Jet
Bodemloos vat

Geslacht: Vrouw

Bekijk profiel
« Gepost op: zaterdag 25 augustus 2007, 13:28 »

Ons Rafke!

Verhalen te lezen op: www.boeleke.kindjeopkomst.nl en meer foto's te zien op: www.knienvliegerke.fotopic.net  tip voor de lezers: zet ze bij uw favorieten!  Tongue
Pien
Bodemloos vat

Don't hate! Love Pien!

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: zaterdag 25 augustus 2007, 13:35 »

Dat lakentje....

Wat is Rocco dan alweer een beer he!  Shocked

En die 3 generaties foto is ook mooi!!! Cheesy

Beter bijdehand dan ver weg.
Jet
Bodemloos vat

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: zaterdag 25 augustus 2007, 13:42 »

ik zet zo nog een paar fotootjes van ons knappe menneke online!
Alive and Kicking
Bodemloos vat

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: zaterdag 25 augustus 2007, 17:50 »

die moet je gewoon inkaderen, echt zo mooi

Mannen kunnen geanalyseerd worden, vrouwen enkel aanbeden. (Oscar Wilde)
Jet
Bodemloos vat

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: zaterdag 25 augustus 2007, 20:17 »

wat doe je met een kind dat alleen maar wil eten?
shaggy
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: zaterdag 25 augustus 2007, 20:23 »

Heeft hem zo'n honger Jet? Dan zal hem wel goed groeien  Cool

shaggy
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: zaterdag 25 augustus 2007, 20:23 »

die moet je gewoon inkaderen, echt zo mooi

ja prachtige foto 
bibi
Ingebouwde tapkraan

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: zaterdag 25 augustus 2007, 20:56 »

Rustig blijven eten geven en denken "dit gaat wel eens over......ooit  Wink ".  Misschien zit hem al in een sprongetje?  Eet hij zo dikwijls?  Ik herriner me bij ons oudste dat ze om de twee uur eten vroeg.  En dan bedoel ik niet twee uur wachten en dan terug eten.  Het was bv om tien uur beginnen eten en om twaalf uur terug beginnen eten.  Uiteindelijk ben ik na wat extra ervaring te weten gekomen dat ze enkel de voormelk binnendeed.  Hierin zit dus de hongerstiller.  Ik legde ze telkens langs beide kanten aan, wat ik beter niet deed.  Dus misschien eens langs 1 kant laten dooreten  Wink.  Ik dacht toch dat je bv gaf he?  Anders zou mijn uitleg wel heel belachelijk zijn  Grin
cloclo
Bodemloos vat

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #8 Gepost op: zaterdag 25 augustus 2007, 21:34 »

Mja, da's idd. een goed idee om èèn kant per keer te geven. moedermelk is ook licht verteerbaar, misschien dat Raf daardoor terug vlugger honger heeft.

Voor de rest blijkt het normaal te zijn volgens de vzw. borstvoeding :

Je baby wil plots vaker en/of langer drinken :

Vaak gaat dit ook gepaard met onrust of frequenter huilen. Is je baby misschien ongeveer 10 dagen, 3 weken, 6 weken, 3 maand of 6 maand oud? Dan heb je hoogstwaarschijnlijk te maken met een groeispurt. Voeden op verzoek kan dan wel erg vermoeiend zijn, maar verhelpt dit 'probleempje' in zo'n 2 dagen. Hierna zijn vraag en aanbod weer helemaal op elkaar afgestemd. 

Je baby wil altijd (erg) vaak drinken :
Moedermelk is zeer licht verteerbaar en het zich verder ontwikkelende maag- en darmstelsel van jouw kindje wordt niet belast. Daarom willen sommige baby's frequenter gevoed worden. Bovendien bepaalt een borstenkindje volledig zelf hoeveel hij per voeding eet. Heeft hij meer zin in vaak een kleine hoeveelheid... dan zal hij dit ook wel laten merken. Meestal zal je kindje na enkele weken een grotere hoeveelheid melk willen drinken dan in het begin. Vaak aan de borst willen hoeft ook niet altijd te betekenen dan je baby honger heeft. Bij veel baby's is de zuigbehoefte erg groot. Bovendien willen ze ook liefst zo dicht mogelijk bij hun moeder zijn. Vaak aanleggen zorgt er in elk geval voor dat je kindje voldoende voeding krijgt. Geef liefst de eerste 6 weken géén fopspeen! Hierdoor kan je melkproductie gaan teruglopen! 

http://www.vzwborstvoeding.be/borstvoeding/tips/teweinig.html

If I could, yes I would
If I could, I would
Let it go, Surender
Jet
Bodemloos vat

Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: zondag 26 augustus 2007, 09:13 »

Je baby wil altijd (erg) vaak drinken :
Moedermelk is zeer licht verteerbaar en het zich verder ontwikkelende maag- en darmstelsel van jouw kindje wordt niet belast. Daarom willen sommige baby's frequenter gevoed worden. Bovendien bepaalt een borstenkindje volledig zelf hoeveel hij per voeding eet. Heeft hij meer zin in vaak een kleine hoeveelheid... dan zal hij dit ook wel laten merken. Meestal zal je kindje na enkele weken een grotere hoeveelheid melk willen drinken dan in het begin. Vaak aan de borst willen hoeft ook niet altijd te betekenen dan je baby honger heeft. Bij veel baby's is de zuigbehoefte erg groot. Bovendien willen ze ook liefst zo dicht mogelijk bij hun moeder zijn. Vaak aanleggen zorgt er in elk geval voor dat je kindje voldoende voeding krijgt. Geef liefst de eerste 6 weken géén fopspeen! Hierdoor kan je melkproductie gaan teruglopen! 
Dit is Raf! grote zuigbehoefte, wil het liefst bij mij op de borst liggen en wil altijd vaak drinken en als ik vind dat ie moet wachten dan gaat ie huilen en dat stopt pas als hij aanligt (geloof me, we hebben het geprobeerd). En ik leg hem meer niet dan wel aan twee kanten aan. Meneertje valt namelijk in slaap na 10 minuten. En als je hem dan weg wilt leggen wordt hij wakker en wil hij weer eten! En hij krijgt denk ik toch voldoende binnen want hij produceert voldoende natte en poepluiers! Shocked En in de 10 dagen dat hij thuis was vorige woensdag was hij al 370 gram aangekomen!
Het spuugdoekje is niet voor Raf, want hij spuugt niet echt, maar wel voor mij om op te bijten! 
Alive and Kicking
Bodemloos vat

Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: zondag 26 augustus 2007, 09:41 »

Het spuugdoekje is niet voor Raf, want hij spuugt niet echt, maar wel voor mij om op te bijten! 

jeetje, doet bv zo'n pijn met tepelkloven? of is het daarom niet dat je op je tanden moet bijten?

Mannen kunnen geanalyseerd worden, vrouwen enkel aanbeden. (Oscar Wilde)
Mailman
Bodemloos vat

Geslacht: Man

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #11 Gepost op: zondag 26 augustus 2007, 09:42 »

Heeft hem zo'n honger Jet? Dan zal hem wel goed groeien  Cool

Moet je mijn neef Thijs vertellen: na twee maanden noemden ze hem ''Hollands welvaren''. En nu hij 23 is, is ie meer een bonenstaak. Iets over de 1 meter 90, dus.

Maar Jet, het ziet er op de foto's toch prima uit? Lijkt me toch een blije baby, zo te zien (ja, ik weet het: foto's maken geen geluid.......)

YES, WE CAN
Jet
Bodemloos vat

Bekijk profiel
« Antwoord #12 Gepost op: zondag 26 augustus 2007, 09:51 »

jeetje, doet bv zo'n pijn met tepelkloven? of is het daarom niet dat je op je tanden moet bijten?
de gaten vallen erin. En dan is het voornamelijk de toeschietreflex die zeer doet: dus als de melk begint te stromen, zeg maar de eerste minuut.

Ik denk ook wel dat Raf blij is alleen een beetje onverzadigbaar soms!
Maya
Bodemloos vat

Bekijk profiel
« Antwoord #13 Gepost op: maandag 27 augustus 2007, 18:00 »

jetje, als je zoveel last hebt van tepelkloven zou het toch wel kunnen dat Raf verkeerd aanligt hoor
(hij moet zoveel mogelijk van de tepelhof in zijn mondje nemen hé)
en als dat niet het geval is kan je eens een tepelhoedje proberen
heb ik bij brent ook gedaan en dat scheelt echt veel in pijn en kloven
en laat je maar niet wijsmaken dat ze daarna dan niet meer zonder kunnen drinken want dat is niet waar
brent is even gemakkelijk weer zonder gaan drinken daarna Wink

beleeft een avontuur
Jet
Bodemloos vat

Bekijk profiel
« Antwoord #14 Gepost op: maandag 27 augustus 2007, 19:10 »

De vroedvrouwen in het ziekenhuis zeiden dat ie goed aanlag : buik op buikhouding en idd zoveel mogelijk van de tepelhof ook in de mond (dat is niet altijd even gemakkelijk....)
Vandaag heeft ons menneke weer last van pijnlijke krampjes! Maar gelukkig was de oma hier en die heeft Raf zijn voetjes gemasseerd en mèèèèn had Raf daarna een poepluier zeg! Shocked
Pagina's: [1] 2 3 ... 49 Print 
E-Café  |  HET E-CAFE  |  DE KOFFIEKLETS (Moderators: Tweety, Ovide, Coes)  |  Topic: Rafke-klets « vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte