E-Café

Dè plaats op internet om te lezen èn te kletsen

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
maandag 17 december 2018, 11:38
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws:

E-Café  |  HET E-CAFE  |  DE KOFFIEKLETS (Moderators: Tweety, Ovide, Coes)  |  Topic: Vrouwen knutselen beter Ikea-meubels ineen dan mannen « vorige volgende »
Pagina's: [1] Print
Auteur Topic: Vrouwen knutselen beter Ikea-meubels ineen dan mannen  (gelezen 1486 keer)
wolfje
Administrator
Bodemloos vat

Geslacht: Vrouw

Bekijk profiel WWW
« Gepost op: maandag 8 december 2008, 19:55 »

Vrouwen zijn veel beter in het in elkaar zetten van Ikea-meubels dan mannen. Volgens het Zweedse woonwarenhuis komt dat omdat mannen de handleiding niet lezen. Ze denken namelijk dat ze het zonder wel kunnen.
Vrouwen lezen naar verluidt eerst nauwgezet de instructies. Ook ordenen ze de verschillende deeltjes, terwijl mannen het zakje openrukken en alles op de grond gooien, zo blijkt uit onderzoek van Ikea zelf.

Opvallend is dat 70 procent van alle Ikea-bezoekers vrouw is. Mannen gaan vooral mee als het om grotere aankopen gaat.

vdy

bron: ds
Jet
Bodemloos vat

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: maandag 8 december 2008, 20:04 »

Mailman
Bodemloos vat

Geslacht: Man

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: dinsdag 9 december 2008, 07:54 »

Ja, gezien de reputatie die de Ikea-handleidingen jarenlang hadden, vind ik het niet vreemd dat mensen (dus vrouwen EN mannen), het zonder handleiding probeerden.

Daar klopte vaak geen hout van. Onderdelen  die niet beschreven werden, of juist wel, terwijl die helemaal niet bij het meubelstuk hoorden.

Moet zeggen, de handleidingen zijn wel verbeterd, de laatste jaren.

YES, WE CAN
vliegerke
Bodemloos vat

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: dinsdag 9 december 2008, 15:32 »

Klopt idd volledig.  Grin
Mailman
Bodemloos vat

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: dinsdag 9 december 2008, 19:56 »

Klopt idd volledig.  Grin
Dus het bed dat jullie hebben, is uiteindelijk ook als bed in gebruik, en niet per ongeluk als opbergkast?

Goed gedaan, Jet Grin Grin Grin

YES, WE CAN
cloclo
Bodemloos vat

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #5 Gepost op: dinsdag 9 december 2008, 20:03 »

Ik denk dat ik een man ben.

If I could, yes I would
If I could, I would
Let it go, Surender
Jet
Bodemloos vat

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: dinsdag 9 december 2008, 20:18 »

dat wisten we toch al? Grin
Mailman
Bodemloos vat

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #7 Gepost op: dinsdag 9 december 2008, 21:40 »

clootcloot? Ja, dan kan het kloppen...... Roll Eyes

YES, WE CAN
Coes
Koning Coesco!
Moderator
Bodemloos vat

Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: woensdag 10 december 2008, 13:12 »

Vrouwen zijn veel beter in het in elkaar zetten van Ikea-meubels dan mannen. Volgens het Zweedse woonwarenhuis komt dat omdat mannen de handleiding niet lezen. Ze denken namelijk dat ze het zonder wel kunnen.
Vrouwen lezen naar verluidt eerst nauwgezet de instructies. Ook ordenen ze de verschillende deeltjes, terwijl mannen het zakje openrukken en alles op de grond gooien, zo blijkt uit onderzoek van Ikea zelf.

Opvallend is dat 70 procent van alle Ikea-bezoekers vrouw is. Mannen gaan vooral mee als het om grotere aankopen gaat.

vdy

bron: ds

hmmm

- ik scheur de zakjes open, en gooi dan de inhoud in een bakje. En dan zoek ik in mijn eigen materiaal de juiste inbus-sleutel, want degene die Ikea bijlevert stelt niet veel voor.
- die handleiding heel grondig lezen heeft eigenlijk niet veel zin, ik overlees. Het is nog altijd maar een meubel, het is niet echt ingewikkeld.
- als ge iets aankoopt wat ge al in z'n gehele hebt gezien, en dan nog moet in mekaar steken, da's makkelijker: je hebt een totaalbeeld van het eindresultaat. De algemene regel is: wie het ziet, en dan koopt, krijgt het makkelijker in mekaar gestoken. En aangezien de vrouwen de meeste aankopen doen...
- ik onthou uit het onderzoek vooral dat vrouwen het allemaal wat trager in mekaar steken...  Tongue

Pak Uw energievreters aan!
Jet
Bodemloos vat

Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: woensdag 10 december 2008, 13:21 »

- ik onthou uit het onderzoek vooral dat vrouwen het allemaal wat trager in mekaar steken...  Tongue
dat zeg jij.....
Mailman
Bodemloos vat

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #10 Gepost op: woensdag 10 december 2008, 18:07 »

Citaat
ik onthou uit het onderzoek vooral dat vrouwen het allemaal wat trager in mekaar steken... 
Dat kan wel zijn, maar dan BLIJFT het meubelstuk ook in elkaar steken, en uiteindelijk zijn de vrouwen dan TOCH nog sneller.......

YES, WE CAN
Pagina's: [1] Print 
E-Café  |  HET E-CAFE  |  DE KOFFIEKLETS (Moderators: Tweety, Ovide, Coes)  |  Topic: Vrouwen knutselen beter Ikea-meubels ineen dan mannen « vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte